• 5.0
20 recenzí
  • 5.0
6 recenzí
Jonáš Drgač
Jonáš Drgač

Proč je při prodeji nemovitosti lokální marketing tak důležitý?

Jonáš Drgač
  • 6 září, 2025
  • Nákup nemovitosti

Lokální marketing je pořád klíčový

Lokální marketing je dnes v době online světa pořád velmi důležitý a váš realitní makléř ho nesmí zanedbávat.


Rychlá fakta o zdrojích zájemců

Je nová doba a bohužel se pomalu zapomíná na lokální marketing a vše se i v našem realitním oboru překlápí na internet.
Je pravda, že dnes sežene přes 70 % zájemců přes inzertní portály, placenou propagaci a jinou online reklamu. Ale svět mimo počítače je pořád velmi úspěšný a přináší zhruba 30 % zájemců o vaši nemovitost.


Proč je tomu tak?

Jen si to představte. Nasedáte ráno do auta, vyjíždíte ze své garáže, otevírají se vrata a najednou na vás vyskočí plachta s velkým nápisem z protějšího domu: „NA PRODEJ“.
Nebo najdete ve své poštovní schránce leták se sdělením, že dům hned vedle toho vašeho se prodává.

Jakmile si takové sdělení přečtete, v hlavě se vám mihne myšlenka:

  • „To by bylo super koupit něco do budoucna pro své děti, abychom mohli bydlet u sebe.“
  • „Bydlím na skvělém místě, ceny tu jen porostou, podívám se na to a třeba to koupím jako investici.“
  • „No jo! Můj kamarád mi přece nedávno říkal, že tahle lokalita je super a že by tu chtěl taky bydlet. Musím mu o tom říct!“

Asi není třeba uvádět další příklady. Odůvodnění, proč by to mohlo sousedy zajímat, je hodně.
Důležité je, že touto metodou se dá přivést až 30 % zájemců na prohlídku prodávané nemovitosti.
Tak proč se o ně připravovat?


Čím více zájemců, tím vyšší prodejní cena

Příklad z praxe: Prodej domu na Praze 9, na kterém byla vyvěšena plachta dva týdny před zalistováním nemovitosti na realitní servery a inzertní portály.
Ozvalo se přibližně 20 místních zájemců a všichni chtěli dům vidět. Upřímně, nikdo z nás takovou reakci nečekal.

Počkali jsme ještě, až se nemovitost zveřejní, a teprve poté jsme udělali prohlídkové dny. Po zveřejnění přibylo ještě jednou tolik zájemců a ve finále se dům prodal místnímu zájemci o 1.500.000 Kč více, než na jaké ceně se začínalo.


Závěr

Představte si, že byste nám svěřil prodej své nemovitosti a my bychom vám ji prodali o takovou částku navíc.
Vaše reakce by byla nejspíš podobná jako reakce původního majitele domu na Praze 9.

Byl nadšený.

Poslední články

Přemýšlíte o prodeji nebo pronájmu?

Pomohu vám bezpečně a výhodně prodat nebo pronajmout nemovitost. Stačí si domluvit nezávaznou konzultaci zdarma – o vše ostatní se už postarám.
Hledáte makléře, který vám pomůže s prodejem nebo pronájmem vaší nemovitosti?
Pomohu vám prodat nebo pronajmout nemovitost rychle, výhodně a bez starostí. Mám za sebou přes 40+ úspěšně uzavřených obchodů a desítky spokojených klientů.
All Rights Reserved © Jonáš Drgač. Developed by Estate Launcher.